ديدگاه و رسالت شرکت

در روزگار کنونی ، راه و راه آهن به مثابه اصلی ترین عنصر پیشرفت و توسعه یافتگی در کشورهای در حال گذار که درگذشته نه چندان دور ، " کشورهای جهان سوم" نامیده می شدند ، شناخته شده است . از همین روی کشوری که تمامی راه ها و راه آهن های خود را ساخته باشد ، پیشرفته و توسعه یافته قلمداد می شود. میهن گرامی ما نیز برای ورود به این مرحله ، چاره ای جز بهسازی و ارتقای جاده های موجود و احداث راههای جدید ندارد . اما بخاطر گستره ی پهناور آن و وجود چند هزار کیلومتر رشته کوه های اصلی زاگرس و البرز و دیگر مناطق کوهستانی ، یعنی عوارض طبیعی بیشمار ، بیشترین هزینه را در راهسازی صرف احداث پلهای بزرگ و بلند می نماید.
از سوی دیگر در شهرهای بزرگ ، ساخت تقاطعات غیر همسطح و خیابانهای چند طبقه ، بخش عمده ی بودجه شهرداری ها و توسعه ی کلان شهرها را به خود جذب می نماید.
مطالبی که در بالا آمد ، چکیده احساس و درکی بود که در سی و اندی سال پیش ، اندیشه برخی از موسسین این شرکت را مشغول کرده بود و در همین راستا برای پاسخ به نیاز مبرم صنعت پلسازی کشور جهت شتاب بخشیدن و کاستن از هزینه های طرح و ساخت با هدف همسان سازی یا تیپیکال کردن پلهای بزرگ در سطح کشور و حتی در خاورمیانه اقدام به تاسیس این شرکت نمودند.
با توجه به حضور فعال رقبای کاری در سطح کشور و حتی منطقه ، به منظور دستیابی به نامی بلند آوازه و نیک ، ناگزیر از هدفگذاری های کوتاه مدت ، میان مدت و ترسیم نقشه راه برای نیل به آرمان حسن شهرت کشوری ، منطقه ای ، قاره ای و جهانی می باشد و مقدم بر همه هماهنگی و انطباق با مدیریت یکپارچه و سیستماتیک و معیارهای فنی استانداردهای معتبر بود که خوشبختانه در این زمینه با شتاب معقول گام نهاده شده است.